گروه برق دانشکده سما مسجدسلیمان

کلیپ جرقه خوردن سیم فشار قوی برق قدرت

دانلود کلیپ




تاریخ: جمعه 19 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

چرا مقره های برق را با آب شستشو می دهند؟

      

بسیاری از خطوط برق در مناطق آلوده واقع شده اند .نمک گردوغبار شن .ماسه .موادشیمیایی و..... ودیگر آلاینده ها می توانند بر روی عایق ها (مقره ها) جمع شوند این آلاینده ها هنگامی که با رطوبت ترکیب می شوند می توانند اثر قابل توجهی روی حالت عایقی خطوط بگذارند وباعث می شود خاصیت عایقی خطوط انتقال کاهش یابد اگر این آلاینده ها را از روی عایق ها (مقره ها) تمیز نکنیم مقره ها رسانا خواهند شد.ودر نهایت شروع به گرفتن جریان نشتی در روی مقره می کنند واگر هم به اندازه کافی باعث عبور جریان نشتی شوند باعث ایجاد تلفات  ودر نهایت باعث ایجاد یک اتصال کوتاه به زمین یا قسمت های بدون برق می شوند.

  

این اتصال کوتا می تواند به تجهیزات سیستم انتقال آسیب های جبران ناپذیری را وارد کند.که خود باعث قطع جریان برق به طور موقت وگذرا می شود واین اتصال کوتا ها وقتی به صورت متناوب انجام می شوند باعث ایجاد الگوی نامناسبی برای خطوط انتقال وهمچنین نارضایتی مصرف کننده ها شود.

روشهای رایج برای مقابله با آلودگی در کشور در کشور چین عبارتند از تمیز کردن بوسیله دست، پوشش دادن سطح مقره ها با گریس یا روغن سیلیکون و یا شستشوی مقره ها به روش خط گرم است.


عملکردتقریبی پوشش روغن سیلیکون فقط حدود ۲ تا ۳ ماه است و عمر گریس نیز چیزی در حدود ۶ ماه است که هر دوی آنها در پایان عمرمفیدشان از سطح مقره برداشته شوند که مراحل مختلف آن با دشواری وصرف وقت زیاد انجام می گیرد.
به نظر می رسد تنها راه حل موثر برای بهره برداران به منظور مقابله با آلودگی ها و جلو گیری از بروز جرقه در سطح آنها استفاده از پوشش (RTV) برای مقره های پست های برق باشد.

           




تاریخ: جمعه 19 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

باتری هایی که در تصاویر زیر مشاهده می کنید علاوه بر قابلیت شارژ مجدد و امکان استفاده در لوازمی که جا باتری تعریف شده دارند، قابلیت استفاده در دیگر لوازم از طریق درگاه یو اس بی را دارا می باشند. با این ایده باتری قلمی می تواند به حیات خود ادامه دهد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

منبع : آبشاران




تاریخ: پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

اگر دوست دارید بدانید برق شهری میتواند چه نقش های جالبی در زندگی روزمره شما انجام دهد و همینطور اگر جزو افرادی هستید که کلا برق رو جدی نمیگرند و احساس برتری هوش انسانی به این به اصطلاح "خادم خطرناک" رو دارند توصیه میکنیم این کلیپ رو دانلود و مشاهده بفرمایید تا ببینید برق شهری چه بلایی برسر یک ککتل خشک و خام و کم آب و بی رگ و خون که تنها شاید بخاطر کمی گوشت در ترکیباتش شباهت کوچکی به بدن انسان دارد میاورد.شاید تلنگری باشد برای برخی دوست داران برق!

 




تاریخ: سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

این فیلم زیبای آموزشی به نحوی کامل و جذاب و جامع نحوه کار یک توربین گازی را به همراه ژنراتور آن با ریز جزئیات نمایش میدهد.

               




تاریخ: سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand


هوایی انتقال برق کشور است و براي نخستین بار در جهت افزایش ایمنی و امنیت نیروي کار که بالاترین سرمایه میباشد در شرکت تعمیرات انتقال نیروي برق تهران ( متانیر )، اداره تعمیرات خطوط هوایی قم، به مرحله اجرا در آمده است.امید است چنین روشی پایه گذار استفاده از روشهاي نوین کاري به منظور بالا بردن بهروري و ایمنی پرسنل و کاهش تلفات جانی گردد




تاریخ: سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

تحلیل گران انرژی اعتقاد دارند: بادهای دریایی یکی از مهمترین منابع انرژی در آینده خواهد بود. فن آوری طراحی و ساخت توربین بادی offshore wind در این زمینه نیز رو به پیشرفت می باشد.

 

 

 

 

 

برای مثال، پتانسیل باد دریایی در اروپا،  بسیار زیاد است ، و سهم انرژی باد به برق در اروپا به طور چشمگیری در چند دهه آینده افزایش خواهد یافت بطوریکه قادر به پاسخگویی به تقاضای این قاره بیش از هفت بار است، که این مسئله توسط آژانس محیط زیست اروپا (EEA) حدود 30-40 بار تا سال 2020 و 100 برابر در سال 2030 انجام شده است.

 

 

 

 

 

اندازه متوسط ​​مزرعه باد دور از ساحل در هر سال در حال افزایش است و با این روند رو به رشد و حرکت به سمت پروژه های بزرگ در آینده، شرکت ها می توانند در آب های عمیق تر و در شرایط سخت تر در دریا سرمایه گذاری نمایند.

 

 

 

 

شرکت morphocode طرحی از توربین های بادی ارائه نموده است که از فضای بالای توربین یا همان nacelle برای سکونت استفاده نموده است. که در واقع این یک سرپناه ثابت و یک واحد مسکونی برای یک گروه از تکنسین های نگهداری توربین می باشد.

 

 

 

 

توربین های بادی باید به طور مستمر سرویس شوند. ساکنان این اتاقک باید مراقبت از بازرسی های فنی، نظارت و نگهداری از تجهیزات لازم برای بالا بردن طول عمر توربین تا زمانی که ممکن است داشته باشند. در اینجا اتاقک توربین درواقع ترکیبی از محیط زندگی و کار در یک نهاد واحد و در یک فضای غیر معمول است.

 

ترجمه: شهرام مرادی

منبع:

http://morphocode.com/work/arch/wind-turbine-loft/




تاریخ: سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

تقریبا هر هفته مقالاتی در مورد روش های جدید و نوآورانه برای برداشت انرژی باد وجود دارد. و هر هفته تولید چند مگاوات انرژِی توسط  توربین های بادی محور افقی  سه تیغه (HAWT) عملیاتی می شود.

 

 

توربین های بادی افقی محور سه تیغه استاندارد طلا (عکس: مارک تامپسون)

توربین های بادی افقی محور سه تیغه

  

توربین بادی بدون پره Saphon را

توربین بدون پره sophon

 

یک توربین بادی Darrieus (سمت چپ) و یک توربین بادی Savonius (سمت راست) (عکس: میره و Toshihiro Oima ...

یک توربین بادی Darrieus (سمت چپ) و یک توربین بادی Savonius (سمت راست)

 

 

Invelox توربین بادی SheerWind

Invelox توربین بادی SheerWind

 

 

توربین بادی FloDesign،

توربین بادی FloDesign

 

 

از مفهوم Strawscraper Belatchew Arkitekter

 

 

جارو پیچ و تاب توربین روتور تطبیقی ​​صدا و اشوب کردن انرژی




تاریخ: شنبه 26 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

پیشگیری از برق گرفتگی با دستگاه هوشمند کنترل برق ایرانی

مبتکر ایرانی موفق به طرح و ساخت دستگاه کنترل هوشمند برق جهت جلوگیری از برق گرفتگی موجودات زنده شد.

 

به گزارش راسخون به نقل از عرش نیوز ، مجید قلی‌پور ریشتن گفت: مدار طراحی شده در میکرو کنترلر با استفاده از دسته پالسی از آی‌سی به یکی از پین‌های خروجی و دریافت آن از پین دیگر موجودات زنده را شناسایی می‌کند.

  

وی با بیان اینکه مرحله دوم تثبیت وجود مصرف کننده است، افزود: برق از لایه دوم سیم پیچ‌ها عبور کرده و جریان روی سیم اول القا می‌شود.این مقدار شناسایی و ترانزیستور متصل به آن پایه آی‌سی را یک می‌کند که وجود مصرف کننده را ثبت می‌کند و با قطع ارتباط رله نیز قطع می‌شود.

قلی پور ریشتن ادامه داد: سیم پیچ‌ها در هر پین از خروجی‌ها نصب شده‌اند تا بعد از وصل رله اگر موجود زنده‌ وارد مدار شد مقدار جریان القایی در هر دو سیم پیچ اختلاف داشته باشد تا رله قطع شود.

وی درباره جنبه‌های نوآوری طرح خاطرنشان کرد: با حذف اتصالات کوتاه در این طرح، حفاظت جان در برابر برق گرفتگی یا آتش‌سوزی ناشی از اتصال برق صورت گرفته است.

جلوگیری از صرف انرژی ری‌اکتیو ذخیره شده در مصرف کننده‌ها در اثر خاموشی موقع استفاده نکردن از مصرف کننده از دیگر مزایای طرح است.

 

مبتکر این طرح در پایان در خصوص وجه تمایز فنی این طرح با نمونه مشابه اظهار کرد: فیوزهای محافظ جان و سیستم ارتینگ نمونه‌های مشابه این طرح تنها در برابر برق گرفتگی فاز – زمین می‌باشند در حالی که سیستم طراحی شده علاوه بر این عملکرد از نوع فاز – نول نیز محافظت می‌کند و در صورت برق گرفتگی و یا اتصال تنها خروجی مربوط را قطع می‌کند.




تاریخ: شنبه 26 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

دو سال پیش، محققان دانشگاه ویسکانسین مدیسون مهندسی به نام تام Krupenkin ، و J. اشلی تیلور یک دستگاهی را برای بهره برداری از قدرت راه رفتن و در نتیجه شارژباتری داخلی طراحی نمودند. در حال حاضر، یک محصول جدید به نام SolePower برای انجام همین کار مشابه ساخته شده است.

 

 

 

تفاوت بین این و دستگاه های دیگر این است که آن را در قالب یک کفی در داخل کفش قرار می گیرد، به طوری که می توان آن را در انواع مختلف کفش استفاده نمود.

 

 

SolePower شامل دو بخش است: کفی تولید برق و باتری . کاربرکفی را در کفش خود جاسازی نموده و باطری به مچ پا بسته می شود. سپس با راه رفتن کاربر باطری شارژ می گردد.

 

 

 

 

در آزمایش انجام شده، این شرکت متوجه شد که باتری برای اینکه به طور کامل یک گوشی آی فون را شارژ کند نیاز به طی مسافت 2.5 تا 5 مایل ( 4 8km ) خواهد بود.

 

 

 

 

کفی کفش ضد آب و مقاوم در برابر هرگونه آب و هوا است . آخرین رتبه برای این دستگاه 100 میلیون گام در آزمون های مختلف شبیه سازی شده است .

کفی کفش برای کاربران با وزن  تا 350 پوند (159 کیلوگرم) طراحی شده است. ارزش این دستگاه ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار برآورد شده است.

 

ترجمه: شهرام مرادی

منبع: http://solepowertech.com/




تاریخ: چهار شنبه 2 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

توربین های بادی مدرن امروزه دیگر مشکل صدای آن برطرف شده است، میتوان به توربین های در مقیاس کوچکتر که در بالای پشت بام ساختمانها استفاده می شود اشاره نمود که با استفاده از آهنربای دائم صدای آن را بسیار تقلیل داده اند.در ساخت توربین های بزرگتر نیز با استفاده از تکنولوژی مواد پیشرفته توانسته اند صدای توربین را بسیار کاهش دهند.

در طیف زیر میزان نویز ایجاد شده در مقایسه با لوازم برقی خانگی که صدای آنها را همیشه می شنویم بر اساس فاصله توربین نشان داده شده است.


 

 

 

منبع:http://shahrammoradi.com

 




تاریخ: چهار شنبه 2 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

  با سلام در این قسمت قصد دارم چندین فیلم جالب مربوط به علم مهندسی برق را به نمایش بگذارم که براحتی می توانید دانلود کنید.

دانلود از مدیا فایر

حجم ۵ مگا بایت

http://www.mediafire.com/?dthjq6gdvp7tnc8

فیلم دوم از لینک زیرحجم 2.2 مگا بایت

http://www.mediafire.com/?07oj4db2v89yp1r

فیلم سوم که حجمش 5 مگا بایت است در مورداصلاح ضریب قدرت کارخانه فولاد  می باشد که در موقع تست با مشکل مواجه می شود این فیلم را بنده خودم با دوربین ۶۳۰۰ نوکیا گرفته ام.

http://www.mediafire.com/?ct7t7jp7r5vqyqr

 

فیلم چهارم در مورد خرسی که بالای تیر برق 20 کیلو ولتی می رود و بعد از بیهوشی با برق گرفتگی مواجه می شود.

http://www.mediafire.com/?a4ug55c7dgk6dz3

فیلم پنجم مربوط به تعمیرات خط گرم 400 کیلو ولت در آمریکا می باشد.

http://www.mediafire.com/?z6lxhwxg2l8h2d2l

فیلم ششم این فیلم را خودم از کارخانه ذوب آهن فیلم برداری کرده ام که در این فیلم توسط جریان بالای برق مذاب را گرم نگه می دارند.

http://www.mediafire.com/?v1j2zd2mzlhfgtp

فیلم هفتم آتش سوزی و منفجر شدن یک ترانس را نشان می دهد.

http://www.mediafire.com/?1240dppvaik9h5s




تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand
  • فيلم آموزشي نیروگاه خورشیدی از نوع در یافت کننده مرکزی

 

 

حجم: 41.64 MB
نوع فایل: flv



تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand
  • کلیپی تصویری از بازکردن سکسیونر زیرجریان درولتاژ۱۳۸kv

 

 

حجم: 4.83 MB
نوع فایل: flv



تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand
  • كليپ تصویری تعمیر خطوط فشار قوي با استفاده از هليكوپتر

 

 

حجم: 33 MB
نوع فایل: flv



تاریخ: سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 612
بازدید کل : 293461
تعداد مطالب : 190
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

Alternative content